קידום אתרים

ניתוחי תנועת מבקרים באתר

ניתוחי תנועת מבקרים באתר

ניתוחי תנועת מבקרים באתר

הדרך הטובה ביותר למדוד היא חשבון הבנק שלך ו ROI (return on investment ) , אבל עם ניתוח נכון של המבקרים והתנהגותם באתר שלך תוכל להגדיל את התמורה עבור הקידום ופעולות השיווק באינטרנט.

אתר: תפקידו למכור את המוצרים של בעל האתר ולגרום לגולש להניע לפעולה , לא ניתן לעשות זאת בצורה מושלמת ללא מערכת סטטיסטיקה שבעזרת ננתח את הפעילות באתר, ניתוח יעילות של דפי האתר ושיפורם, לחזק מקומות חזקים בתוך האתר ובעצם ללמוד על התנהגות הגולש ולשפר את חווית הגלישה שלו.

מערכות סטטיסטיקה:
קיימות מערכות סטטיסטיקה רבות חלקן חינמיות וחלקן בתשלום, מערכת הסטטיסטיקה הנפוצה והטובה ביותר כיום היא :

Google Analytics – מערכת מבית היוצר של גוגל אשר הינה מערכת סטטיסטיקה חינמית שמעניקה למנהל האתר אפשרויות ניתוח מעמיקות לשיפור חווית האתר.

תוכנות נוספות :
Sitemeter , Omniture , efficient Frintier , Yahoo Web Analyics , Mint
ועוד...

אחרי שמתקינים את מערכת הסטטיסטיקה באתר צריך להתחיל ולנתח את תנועת הגולשים.
כמעט כל מערכת סטטיסטיקה בעולם מכילה את הפרמטרים הבאים:

מבקרים- כמות המבקרים הכוללת באתר.
דפים שנצפו- כמות הדפים שנצפו באתר.
דפים לכל גולש- ממוצע הדפים שהגולשים ראו בכל ביקור.
אחוז נטישה- אחוז הגולשים שנכנסו לאתר ולא עשו פעולה אחת אפילו.
ממוצע זמן שהייה באתר- כמה זמן הגולשים נשארו באתר.


מקור הגולשים
מקור הגולשים הינו הפרמטר החשוב ביותר בלימוד תנועת המבקרים באתר שלך, אתה בעצם לומד מאיפה הגיעו הגולשים לאתר, ישנם הרבה סוגי מקורות בהם הגולש יכול להגיע אליך: מנועי חיפוש (גוגל, וואלה, תפוז, נענע ) , רשתות חברתיות, אינדקס אתרים, פורטלים, דרך חשבונות דוא"ל , כניסות ישירות לכתובת הדומיין ועוד..

למידת מקור המבקרים לאתר אינטרנט יספק מידע רב על מקורות יעילים שאותם ניתן לשמר ולשפר ומקורות שאינם יעילות ואינם מניבים כניסות מרובות.

סוגי מקורות קיימים:
מנועי חיפוש: גוגל, וואלה, בינג, MSN ועוד..
אתרים מפנים: אינדקסי אתרים, קישורים מאתרים אחרים, בלוגים, באנרים, שיתופי פעולה ועוד.
כניסות ישירות: גולשים אשר נכנסו ישירות לכתובת הדומיין.

ניתוח מילות חיפוש
מערכת הסטטיסטיקה של גוגל מאפשרת לך לדעת המון על הגולש, אחד הפרמטרים הכי מעניינים הוא : מה הגולש הקליד במנוע החיפוש כדי להגיע אליו.. ככה אתה יכול למצוא מילות מפתח נוספות מהם נכנסו לאתר ואפילו לבחון את יעילותם של מילות החיפוש אחת מול השנייה. 

אחוז נטישה
אחוז נטישה הוא אחוז הגולשים שנכנסו לאתר שלך ובונטשו אותו ללא גלישה ודפדוף באתר ..לא משנה מה מקור המשתמש. האחוז שקיבלת הינו אחוז ממוצע לכל האתר, אבל בכל אתר יש את הדפים היותר טובים והפחות טובים , מומלץ לבדוק כל דף ולראות איך משפרים את אחוז הנטישה. ככל שאחוז הנטישה שלך נמוך יותר ככה האתר שלך יותר רלוונטי לגולש והכניסות יותר איכותיות. מאוד מומלץ לעובד על פרמטר זה ולחשוב איך ניתן לעלות את חווית הגלישה באתר ולהניע את הגולש לפעולה 

יחסי המרה באתר שלך
מדידת יחס המרה הוא פרמטר מאוד חשוב שיאפשר לנו למדוד את אחוזי ההצלחה שנגדיר לאתר.
ברגע שנדע להגדיר את מטרת האתר יהיה ניתן למדוד את הפעולה באתר אשר הדדרנו כמטרה, ברגע שנדע את יחסי ההמרה באתר נדע האם האתר משיג את מטרותיו ומה אחוזי ההצלחה.

לדוגמא:

אם ניקח לדוגמא אתר מכירות שמטרתו להשיג כמה שיותר רכישות נבצע מדידה של סיום תהליך הקנייה באתר ונעקוב אחרי גולשים אשר נכנסו לתהליך של קנייה ( הוסף לסף >> מילוי פרטים >> פרטי תשלום >> רכישה . ), מעקב כזה יאפשר לנו למדוד כמה אנשים התחילו תהליך רכישה, כמה סיימו רכישה באתר איזה מוצרים חמים ביותר ואפילו מאיזה מקורות כמות ההזמנות הגדולה ביותר...

בכל אופן, אני ממליץ בחום על התקנת מערכת סטטיסטיקה באתרכם, רק ככה תוכלו למדוד את הצלחתנו או כישלונו של קידום אתרכם.


מאמרים נוספים »
הקמת אתרים קידום אתרים
אקסטרה - קידום אתרים בגוגל
GO2SEO - ניתוחי תנועת מבקרים באתר כל הזכויות שמורות GO2SEO קידום אתרים 2010